Het terras

Negen van de tien terrasbezoekers vinden een gezellige uitstraling een zeer belangrijk kenmerk. U heeft nooit een tweede kans om een eerste indruk te maken. Trek uw potentiële gasten over de streep, door uw terras een gezellig aanzicht te geven. geef uw gasten het idee dat u er in ieder geval klaar voor bent om hen te ontvangen.

Gastvriendelijkheid is een zeer belangrijk terraskenmerk. Hierop wordt door acht van de tien mensen gelet bij de keuze van het terras. Eén op de tien gasten ergert zich regelmatig aan slechte bedining. Het is zelfs zo dat bijna alle bezoekers zeggen dat ze een terras niet meer zullen bezoeken wanneer de bediening niet vriendelijk is. Het is dus goed om juist hieraan veel aandacht te schenken en uw medewerkers te motiveren en te stimuleren nog beter met uw gasten om te gaan. Veel ondernemers leggen het accent op vakkundige, snelle bediening en efficiency en noemen dit ook als sterke punten van hun eigen terras. heel goed! Maar vergeet niet dat een vriendelijk gezicht vaak net zoveel kan doen als een perfecte bedrijfsvoering !!!

Bij de keuze van het terras wordt er al gekeken naar wat voor mensen er op het terras zitten. Immers, dit bepaald voor een belangrijk deel de sfeer op het  terras. Dat die sfeer belangrijk is voor uw gasten blijkt wel uit het feit, dat wanneer die andere bezoekers uw gasten minder aanstaan, dat een reden is om uw terras niet meer te bezoeken.

Duur van het terras bezoek  
Minder dan een half uur 3%
Een half uur tot een uur 45%
1 tot 2 uur 41%
Langer dan 2 uur 11%
Top vijf van redenen om een terras niet meer te bezoeken.
1. Lange wachten, trage bediening 29%
2. Slechte bediening 22%
3. Medebezoekers ( dronken, vervelend ) 18%
4. Onvoldoende properheid 13%
5. Onvriendelijke bediening 13%